Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slepý a prázdný Jan Žižka

Jak jsem (ne)natáčel nejdražšího a nejhoršího Jana Žižku v historii filmu a proč se tak stalo a jestli se stane.

Je velká škoda, že včera v pátek večer nebylo v televizi nic lepšího než film Jan Žižka. Popravdě není divu, ono tam většinou opravdu není nic ani horšího. Nerad se dívám na filmy, ve kterých jsem hrál, protože na place, jak říkáme my z branže, je větší zábava, napětí a zdá se to dávat určitý smysl.

Ten film smysl nedává. Mohl se jmenovat Dva a půl bratra, Zmatek nebo Pád do vody a bylo by to jeho obsahu bližší. Stál 450 milionů a je nejdražším v dějinách u nás natočeným. Jákl o něm a sobě prohlašoval, že má mít americký "střih" a prorazit na západních trzích. Opravdu v USA vydělal více než u nás, ale i tak je ztráta 300 milionů korun také největší a to jediné, co po něm zbylo.

 

Nebylo všechno jen špatné. Třeba se mi podařilo o přestávce porazit pana Budaře. Není v boji ve skutečnosti tak dobrý jako před kamerou, protože já jsem dost špatný šachista. Také jsem byl na snídani s Magnusem Samuelsonem a příjemně jsme si popovídali o našich rolích, když jsme se usmáli a zvedli na sebe přes stůl palce. Jestli to z jeho strany nebyl hold kvalitě osmi volských ok se slaninou, které mimo jiné spořádal.

 

Režisér už o mě určitě od štábu měl informace z mých předchozích filmových rolí. Ještě před první kapkou mě nechal vytáhnout z komparzu a přidělil mi vlastní roli: mrtvola. Vyplýtvali na mě spoustu umělé krve a pravých děr do hadrů, ve kterých jsem byl oblečen a pak už si mě nikdo nevšiml. Celých pět natáčecích dní jsem se v předtuše propadáku filmu snažil úspěšně vyhnou kameře a dokonce jsem nebyl ani zavlečen na scénu.

 

Natáčení jsem trávil sbíráním zkušeností (lelkováním zpoza kamery), cvičení role (poleháváním na sluníčku nebo ve stanu) a testováním zajištění výroby (obcházením bohatě zásobeného a permanentního cateringu). Až poslední den a poslední scéna mě dostala. Zpíval jsem totiž hlavní part v poslední masové scéně a musely ožít i mrtvoly, aby nás bylo dost. Tam se bojovníci scházejí k nesené mrtvole filmu - nenene - ach ty asociace - jakési ženy v bílém. Ale ono se tam nakonec vlastně nezpívalo. Asi proto, že i když jsme se měli text chorálu Kdož ste boží bojovníci naučit, uměl jsem ho kromě prvního verše jen já a asistentka režie. Tak mě vystřihli.

 

Vydržel jsem už hodně a vydržel jsem se dívat až do konce. Možná že jednou mi pan Jákl dá více možností se projevit před kamerou. Já vám slibuji, že se vynasnažím, aby to bylo na kvalitě jeho příštího filmu znát. Koneckonců možná bych měl vzít i scénář, střih a režii. Jen jestli se najde dost hloupých investorů, aby mu někdo na ten film dal peníze. Ačkoli Státní fond kinematografie rád poskytne dotaci, když o to požádá s dostatečnou drzostí.

Ten catering bych nechal v každém případě na něm.

Autor: Josef D. Kortan | sobota 4.11.2023 16:14 | karma článku: 20,60 | přečteno: 801x
  • Další články autora

Josef D. Kortan

Prostě je přejeď!

Glorifikace války za nacizmu, sionizmu a liberalizmu. Komu prospívá válka na Ukrajině a na Blízkém východě? Kdo to řekne nahlas a kdy proti tomu něco konkrétního uděláme?

28.11.2023 v 17:01 | Karma: 10,29 | Přečteno: 764x | Diskuse| Politika

Josef D. Kortan

Nenekrolog

Co nebo kdo zabil Karla Schwarzenberga? Znamená víc šlechticů i víc slušných lidí nebo naopak? Jak se do lesa chodí na dříví, až se hajný naštve.

12.11.2023 v 12:20 | Karma: 15,95 | Přečteno: 425x | Diskuse| Osobní

Josef D. Kortan

Síť nebo bomba na Putina?

„Z hlediska vyššího principu mravního ... vám mohu říci jenom jedno: vražda na tyranu není zločinem! “

13.3.2022 v 8:44 | Karma: 9,66 | Přečteno: 319x | Diskuse| Společnost

Josef D. Kortan

Nedoručený dopis

Bez zbraní budeme bezbranní. Sami jsme se stali z významného exportéra vojenské techniky skoro stoprocentním dovozcem.

6.3.2022 v 17:01 | Karma: 8,16 | Přečteno: 204x | Diskuse| Politika

Josef D. Kortan

Hitler=Stalin=Putin

Zajíček v své jamce sedí sám. Pomůžou mu řeči proti tchořovi? Nesnáším Zemana, ale ten starý rusofil a Putinův nohsled jako jediný řekl, že na hrubý pytel musí přijít hrubá záplata. Jestli to není další jeho hra.

24.2.2022 v 11:35 | Karma: 16,22 | Přečteno: 271x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 693x
Skeptik a nevěřící, pokud se na vlastní oči, uši a mozek nepřesvědčím o faktu, a i potom si vyhrazuji možnost, že jsem se zmýlil. Stalo se mi to jednou, a to jsem se spletl.

Seznam rubrik