Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rudá hvězda z východu

Viděl jsem velkou rudou hvězdu.  Velkou rudou hvězdu přímo na východě. Neměla tam být. Já antikomunista vidím rudou hvězdu!

Viděl jsem hvězdu. Viděl jsem velkou rudou hvězdu. Stál jsem na balkoně a ona stála asi patnáct stupňů nad obzorem. Velká rudá hvězda přímo na východě. Neměla tam být. Den před Silvestrem, dávno po vánocích, a já, ateista, skeptik nenávidějící komunisty, vidím rudou hvězdu na východě. Neměla tam být a neměla být nikde. Bylo zataženo a ona svítila jediná na celé obloze! Byla to velká zkouška mého přesvědčení a trvala a trvala. Trvala pár desítek neskutečných vteřin. A pak mi to došlo. Konečně jsem se dočkal. Byla to Betelgeuze! Rudý veleobr v souhvězdí Orionu vzdálený čtyři sta světelných let od Země a velký kandidát na to zhroutit se, vybuchnout a stát se supernovou. Právě to začíná. Největší vesmírné divadlo za posledních pár tisíc let a já ho sleduji ne z první řady ale dokonce z první lóže.

A pak mi to došlo znovu. Ta hvězda se sotva znatelně zvětšovala. Možná sedím příliš blízko a měl jsem si vybrat jiné místo k pozorování než to se jménem Země. Jestli je to tak, budou zřejmě všechna novoroční předsevzetí zbytečná, pokud na jejich splnění budě potřeba více než pár dní. Přestat kouřit, začít cvičit, vzít si krásnou mladou bohatou už neplánovat. Bude asi nutné rozeslat zcela jiná přání k Novému roku. To štěstí, zdraví a spokojenost bych teď v novém světle  nové hvězdy přehodnotil. Příhodnější by bylo: „Šťastné přežití nebo veselou smrt“ – to podle nátury. Zatímco jsem se zabýval takovými  neveselými myšlenkami na další výdaje za poštovné, začal jsem se smát.

Velká rudá hvězda, jako už před ní mnoho rudých hvězd na celém světě, pohasínala a padala k zemi. Na krátkou chvíli se nad mým balkonem spojily dvě nepříjemné a nepřátelské mocnosti. Jedna dodala tu ruskou ideu rudé hvězdy a druhá čínský lampion štěstí. A dá se říci, že to štěstí jsem také měl. Sice jsem v životě neviděl výbuch supernovy, ale zažil jsem výbuch komunizmu. Ještě tak aby definitivně dohořel a mohu být spokojený.

Žijte tak, jako by vám měla nad balkonem vybuchnout supernova a jednejte tak, jako byste měli být nesmrtelní a nemuseli se za svůj život stydět.

Autor: Josef D. Kortan | pondělí 31.12.2018 10:45 | karma článku: 13,86 | přečteno: 646x
  • Další články autora

Josef D. Kortan

Prostě je přejeď!

Glorifikace války za nacizmu, sionizmu a liberalizmu. Komu prospívá válka na Ukrajině a na Blízkém východě? Kdo to řekne nahlas a kdy proti tomu něco konkrétního uděláme?

28.11.2023 v 17:01 | Karma: 10,29 | Přečteno: 764x | Diskuse| Politika

Josef D. Kortan

Nenekrolog

Co nebo kdo zabil Karla Schwarzenberga? Znamená víc šlechticů i víc slušných lidí nebo naopak? Jak se do lesa chodí na dříví, až se hajný naštve.

12.11.2023 v 12:20 | Karma: 15,95 | Přečteno: 425x | Diskuse| Osobní

Josef D. Kortan

Slepý a prázdný Jan Žižka

Jak jsem (ne)natáčel nejdražšího a nejhoršího Jana Žižku v historii filmu a proč se tak stalo a jestli se stane.

4.11.2023 v 16:14 | Karma: 20,60 | Přečteno: 800x | Diskuse| Kultura

Josef D. Kortan

Síť nebo bomba na Putina?

„Z hlediska vyššího principu mravního ... vám mohu říci jenom jedno: vražda na tyranu není zločinem! “

13.3.2022 v 8:44 | Karma: 9,66 | Přečteno: 319x | Diskuse| Společnost

Josef D. Kortan

Nedoručený dopis

Bez zbraní budeme bezbranní. Sami jsme se stali z významného exportéra vojenské techniky skoro stoprocentním dovozcem.

6.3.2022 v 17:01 | Karma: 8,16 | Přečteno: 204x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 693x
Skeptik a nevěřící, pokud se na vlastní oči, uši a mozek nepřesvědčím o faktu, a i potom si vyhrazuji možnost, že jsem se zmýlil. Stalo se mi to jednou, a to jsem se spletl.

Seznam rubrik